رهروان

باید راهمان را از راهداران اصلی بپرسیم
رهروان

همیشه نباید دنبال این باشیم که ببینیم خدا برایمان چه کرد.
گاه باید اندیشید که ما برای خدا چه کردیم

طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب

نحوه نگاه کردن از شهید باقری

سه شنبه, ۵ شهریور ۱۳۹۲، ۱۲:۵۳ ق.ظ

روایتی از خواهر شهید حسن باقری

افسران - روایتی از خواهر شهید حسن باقری

به رعایت محرم و نامحرمی خیلی اهمیت میداد.مثلا زمانی که میخواست با دختر خاله ام صحبت بکند به صورت خاله ام نگاه میکرد. ما این روش را از او یاد گرفتیم که هیچ وقت مستقیم به صورت نا محرم نگاه نکنیم.
هیچ وقت
به صورت مستقیم کسی را نصیحت نکرد مثلا نگفت من نمازم را اول وقت خواندم تو هم بلند شو اول وقت بخوان. یا وقتی با ماشین بیرون میرفتیم از هر مسجدی صدای اذان بلند میشد توقف میکرد و برای ادای نماز به همان مسجد میرفت. در حین اینکه از ماشین پیاده میشد اصلا به بقیه نمیگفت شما هم بیایید نماز.
این برای ما بهترین روش امر به معروف بود یعنی این را از طریق رفتارش به ما میفهماند، نه گفتارش

روایتی از خواهر شهید حسن باقرکتاب روایت زندگی حسن باقری جلد یک
استاد مطهری درباره یکی از روشهای غیر مستقیم در امر به معروف و نهی از منکر می فرمایند: « شما اگر بخواهید به شکل غیر مستقیم امر به معروف و نهی از منکر بکنید یکی از راه های آن این است که خودتان صالح و با تقوا باشید، وقتی خودتان اینطور بودید مجسمه ای خواهید بود از امر به معروف و نهی از منکر، هیچ چیز بشر را بیشتر از عمل تحت تاثیر قرار نمی دهد ...»(حماسه حسینی، ج 2 ، ص 106)

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">