رهروان

باید راهمان را از راهداران اصلی بپرسیم
رهروان

همیشه نباید دنبال این باشیم که ببینیم خدا برایمان چه کرد.
گاه باید اندیشید که ما برای خدا چه کردیم

طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب

به رنگ خدا.....

شنبه, ۱۳ مهر ۱۳۹۲، ۰۷:۵۲ ق.ظ
نمی شود ساده از کنارش گذشت وقتی در ملک زیبایی ها همه چیز رنگی است، نه سیاه است نه سفید، فقط باید جلویشان منشور بگذاری، طیف رنگی شان را حظ کنی! به همین سادگی..
مثلا همین کعبه، قوس و قزح از سر و روش می بارد ماشاالله، انگار نه انگار سال هاست مشکی پوشش کرده اند مثل عمامه مشکی مجتهد محل می درخشد،درخشش،.... تلالو، چشمک می زند به آدم هفت رنگ. اصلا چرا راه دوری برویم همین حسینیه خودمان، پیر و جوان مقر آمده اند سیاهی هیئت رنگ عوض می کند گاه به گاه، وقت صلوات "محمدی پسند" می شود سبز سبز، وقت روضه ی مکشوف می شود سرخ سرخ، رنگ چایی روضه، رنگ پرچم گنبد، به رنگ حوض علمدار در تاسوعا، سوای ظهر عاشورا که رنگی که مردم می بینند اسم ندارد، یک رنگ زیبای خاص که هیچ جن و انسی تا به حال ندیده و علی الظاهر به خاطر همین است که همه مبهوت می شوند! یا مثلا همین پیر غلام ها که سال آخر حیات از باء بسم اللهِ آخرین محرمشان تا "تاء" "تشنه ی آب فراتم ای اجل مهلت بده"ای که به عزراییل-حضرت ارباب-خدا(هر کس به فراخور قابض روحشان)می گویند که بعدش هم خود خدا-حضرت ارباب-عزراییل(هر کس به فراخور حالشان) با آب فرات سیرابشان کند و بروند هیئت بهشت، یک تکه کبود می شوند، کبود کبود، به معنای دقیق کلمه اصلا اولش کاف تشبیه دارد یعنی بی هیچ مصداق خارجی فقط مثل خودش "کَ بــود و درد و غم و ..."

نمک مجلساً گفتم، و الا مثال اول مکفی بود، الغرض نمی شود آرام از کنارش گذشت وقتی همه مشکی ها سیاه نیستند بل شاید به رنگ های بالا باشند شاید هم به رنگ دل باشند که در شهر قدم می زنند، آنچه منشور من از طیف چادری ها می گوید این است که هیچ سیاهی در کار نیست، اصلا از همان اول که پیامبر به سر ریحانه اش چادر کرد(سه ساله بود یا دو ساله، نمی دانم) چادر سیاه کان لم یخلق شد.خدا خودش دست به کار شد، قلمو گرفت بعد "بسم الله"از همان بالا رنگ پاشید به تمامی چادر های دنیا نه به رنگ این و آن بل به رنگ خودش، صبغة الله، محجبه ها که رنگی شدند آیه نازل شد "و من احسن من الله صبغةً "

پ.ن:خیر سرم می خواستم از چادر بنویسم هدیه اش کنم به موج "صبر ریحانه ها"!! چقدر چغر شد، خب همین می شود دیگر مثلا من باید نوشته "چادری ام" بنویسم در حالی که تنها چادری که رفته ام زیرش بر می گردد به مانور های رزمی کوه و کمر بسیج! جایی که نه گل است نه بلبل بعد دخترانه بنویسم اصلا می شود؟(شکلک ننه من غریبم بازی)
منبع-نورانی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">