رهروان

باید راهمان را از راهداران اصلی بپرسیم
رهروان

همیشه نباید دنبال این باشیم که ببینیم خدا برایمان چه کرد.
گاه باید اندیشید که ما برای خدا چه کردیم

طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب


افسران - چرا شهید دیالمه به سوره طه علاقمند بود/ بیان 4 ویژگی شهید دیالمه توسط خواهرش
خواهر شهید دیالمه گفت: برادرم بعضی سوره‌های قرآن را مکرر گوش می‌داد و بیشتر از همه سوره طه مورد علاقه‌اش بود.
به گزارش خبرنگار «خبرگزاری دانشجو» از مشهد، نیکو دیالمه، امشب در یادواره شهید دیالمه در آمفی تئاتر دفتر تبلیغات خراسان رضوی به بیان ویژگی شخصیتی شهید دیالمه پرداخت و گفت: شهید دیالمه نشان داد در سن جوانی هم می‌توان در راه اسلام به مقامات بالا رسید.

وی با طرح این سوال که جاپای شهید دیالمه کجاست بیان داشت: وی یک فقیه و یک عالم برجسته نبود بلکه یک جوان دانشگاهی بود که با الگو قرار دادن یاران ائمه(ع) مثل هشام ابن حکم به این جایگاه دست یافت.

دیالمه بیان داشت: جملاتی که از این شهید است که نشان از شخصیت بالای آن است این جملات و نوشته‌ها در سن 27 سالگی گفته نشده بلکه در سن 22 سالگی توسط شهید گفته شده است.

خواهر شهید دیالمه اولین ویژگی شهید دیالمه را شناخت نبرد تاریخی حق و باطل دانست و گفت: برادرم اسلام و کفر را خوب فهمیده بود به عنوان مثال در کتاب خلافت دائمی‌اش می گوید پیروان بنی امیه و بنی عباس برای نشان دادن خود در راستای حکومت،نبوت را به خلافت تبدیل کردند و این در حالی است که دعوا سر اصل دین بود.

وی با اشاره به پخش نوار قرآن در خانه گفت: نوار قرآن مکرر در خانه پخش می‌شد به جز زمان بحث و صحبت؛ فضای قرآن در خانه جدی بود.

خواهر شهید دیالمه افزود: برادرم بعضی سوریه‌های قرآن را مکرر گوش می‌داد و بیشتر از همه سوره طه که سوره مورد علاقه اش بود در این سوره اشاره به نبرد حضرت موسی(ع) با فرعون شده است، عبدالحمید با گوش دادن این نوار قرآن شاخصه‌های گروه حق و باطل را مورد بررسی قرار می‌داد.

دیالمه مطالعه تاریخ اسلام و اهل بیت(ع) و روایات و آیات قرآن را از دیگر ویژگی‌های برادرش دانست و افزود:این امر باعث می‌شد که برادرم افرادی که علیه دین خدا برمی خیزند را بشناسد، چون واقعا به فهم عمیق از دین رسیده بود.

وی به خدمت گرفتن همه نعمت‌هایی که خداوند به شهید دیالمه داده بود را سومین ویژگی شهید دیالمه دانست و بیان داشت: شهید دیالمه همه نعمتهایی که خدا به او داده بود همه آنها را در راه اسلام به خدمت گرفته بود که این مهم شکر عملی است.

وی تاکید کرد: خلوص شهید دیالمه یادش را زنده نگه داشته به حدی که از سراسر جهان عده‌ای را به خود جذب کرده است.

خواهر شهید دیالمه تصریح کرد: زندگی صحابه امام صادق(ع) به ویژه هشام بن حکم تاثیر جدی در زندگی شهید دیالمه داشت.

وی شناسایی و معرفی افرادی که قصد حذف رهبران دینی را داشتند را از دیگر ویژگی‌های شهید دیالمه بیان کرد و گفت: ما باید نسبت به این مسائل حساسیت داشته باشم و در همین راستا باید مفاهیم دینی را عمیق بفهمیم مانند دیالمه که اینگونه بود به عنوان مثال نگذاریم به جای انتظار و انجام وظایف منتظر بودن دیدار امام زمان را به ما القاء کنند.

دیالمه با بیان اینکه برادر شهیدش مسیر شناخت اسلام و حقیقت آن را از سرچشمه‌اش که ثقلین است گرفته بود گفت: وی به دنبال ظرافت‌های دین بود.

وی با اشاره به ابعاد مبارزاتی شهید دیالمه تاکید کرد: شهید دیالمه نام علمایی مانند شیخ صدوق را در دانشگاه‌ها زنده کرد.
۹۲/۰۴/۰۹

نظرات  (۲)

۱۱ تیر ۹۲ ، ۱۴:۱۶ علی امیری
سلام
برادر عزیز ممنون خیلی مطالب جالبی توی وبلاگ دارید.
باز هم ممنون
شهید خوبی بود
باز هم از این مطالب جالب بذارید.
ممنون

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">