رهروان

باید راهمان را از راهداران اصلی بپرسیم
رهروان

همیشه نباید دنبال این باشیم که ببینیم خدا برایمان چه کرد.
گاه باید اندیشید که ما برای خدا چه کردیم

طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب

اسلام؟؟؟ مذهبی ها؟؟؟

سه شنبه, ۲۵ تیر ۱۳۹۲، ۱۲:۳۳ ق.ظ

(اختصاصی رهروان)می گفت: حالم از مذهبی ها بهم می خوره
گفتم: چرا؟
جواب داد: مگه
 اسلام نمیگه دروغ حرامه؟ چرا بعضی از مذهبی ها دروغ میگن؟ 

مگه اسلام نمیگه دزدی حرامه؟ چرا توی مملکت اسلامی سه هزار میلیارد تومن دزدی میشه؟ مگه همین شما مذهبی ها به ما نگفتین که پیامبر ص فرمود: هر کس با نامحرم شوخی کنه ، در ازای هر کلمه شوخی هزار سال توی جهنم حبس میشه؟ چرا بعضیهاتون توی همین شبکه ااجتماعی ها اینو رعایت نمی کنین؟ گناه فقط برا ما گناهه؟ مذهبی ها ازش استثناء هستن؟
صورتش از عصبانیت سرخ شده بود
نگاش کردم و بهش لبخند زدم
برگشت و گفت: چیه؟ نکنه تو هم می خوای بگی این وصله ها به مذهبی ها نمی چسبه؟
گفتم: نه! اتفاقا حرفات درسته ، منم قبول دارم ، اما یه سوال می خوام ازت بپرسم ، اجازه هست؟
گفت: بپرس
بهش گفتم: فرض کن رفتی یه میوه فروشی و یه سبد سیب خریدی ، وقتی میای خونه می بینی بین 50 تا دونه سیبی که توی سبد هست ، 10 تاش خرابه . حاضری به خاطر خراب بودن ده تا سیب ، همه ی سیب ها رو دور بریزی؟
گفت: نه! مگه دیوونه ام ، بابت خریدش پول دادم ، سیبهای خراب رو می اندازم دور و سالم ها رو استفاده می کنم
گفتم: همونطور که دور ریختن سیبهای سالم ، قاطی سیبهای خراب دیوونگیه ، فاسد دونستن همه ی آدمای مذهبی ، به خاطر فساد یه عده ای از اونا کار عاقلانه ای نیست
با تعجب پرسید: یعنی چی؟
گفتم: ما توی جامعه اقشار مختلفی داریم. مهندس ، دکتر ، بقال ، معلم ، روحانی ،بسیجی و ... توی هر لباسی هم آدم خوب و بد هست ، مذهبی ها هم از این قاعده مستثنی نیستند. توی مذهبی ها هم خوب و بد وجود داره. اما این درست نیست که من همه رو بخاطر عملکرد غلط عده ای بد بدونم. چون من از عملکرد همه ی مذهبی ها خبر ندارم. مثلا فرض کن توی شیراز یه مهندس دزدی می کنه. تو می تونی بگی چون این مهندس شیرازی دزدی کرده ، پس همه ی مهندسای مملکت دزدن؟ نمی تونی بگی ، چرا؟ چون مهندسای جاهای دیگه رو اصلا نمی شناسی ، و اصلا عاقلانه نیست که به خاطر دزدی یه نفر بقیه رو هم دزد بدونیم
ببین داداش!
چهره ی اسلام زیباست ، این ما ادما هستیم که با رفتارمون خرابش میکنیم و بد جلوه اش میدیم
اسلام اونقدر ظریف و دقیق به مسائل نگاه کرده که حتی حقوق ریزترین موجوداتم در نظر گرفته و ظلم به یک مورچه هم جایز نمی دونه
گفت: فهمیدم چی می خوای بگی ، می خوای بگی همه ی مذهبی ها مث هم نیستند و من نباید تا یه آدم به ظاهر مذهبی ، خلاف دین عمل کرد ، رفتارش رو پای دین بنویسم و یا همه ی مذهبی ها رو بد بدونم ... اما بگو چیکار کنم؟ وظیفه ام چیه؟
گفتم: می دونی مشکل جامعه ی ما چیه؟ مشکل جامعه ی ما اینه که می خوایم دین رو توی رفتار دیندارها جستجو کنیم ، واسه همین تا یه بدرفتاری از یه دیندار می بینیم ، یا از دین گریزان می شیم و یا از همه ی مذهبی ها متنفر. در حالیکه این غلطه و توی دیندارها هم ادمایی هستند که بعضی از رفتارهاشون دینی نیست
وظیفه ی ما رو امام علی ع معین کرده. اگه کسی می خواد توی فتنه ها و شبهات دنیا منحرف نشه ، باید به راهکار امام علی ع عمل کنه. 
امام علی ع فرمود: حق رو بشناس ، اهلش رو پیدا کن.
آدم عاقل کسیه که دینش رو بشناسه ، بعد آدما رو ( چه مذهبی و چه غیر مذهبی ) با ملاک دین بسنجه . اگه دید رفتار و کردار و گفتار شخصی با دین همخونی داره اون رو بپذیره ، اما اگه شخصی با دین همخونی نداشت ، اون رو بذاره کنار ، حالا توی هر لباسی که می خواد باشه... می خواد مذهبی باشه ، می خواد نباشه
اگه معیارمون برا سنجش آدما دین بود ، دیگه با کج روی یه مذهبی اعتقاداتمون بهم نمیریزه و می فهمیم این آدم اگه منحرف شده ، واسه اینه که از مسیر دین خارج شده
دین سراسر زیبائیه ، دین رو که بشناسی ،راحت حساب مذهبی ها رو از مذهبی نماها جدا می کنی... فقط باید همیشه حواسمون باشه که اگه یه نفر بد شد ، دلیل بر این نیست که دین بد بوده یا همه ی مذهبی ها مث اون بد هستند ...

نظرات  (۱)

بسیار زیبا.............

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">